اصول تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان

کارشناسان علم اقتصاد مدرن بر این باورند که تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان، موج جدیدی از پیشرفت اقتصادی در تمام کشورهای دنیاست. سوال اینجاست که کسب‌ وکارهای دانش بنیان در حقیقت چه فعالیتی دارند و محصولاتی که به بازار ارائه می‌دهند، چگونه است.

امروز و در این مقاله قصد داریم بیشتر با روش‌های تجاری‌ سازی محصولات دانش بنیان آشنا شویم، اصول آن را بشناسیم و چارچوب‌های آن را برشماریم. در نهایت با خدمات شرکت بازرگانی تُحفه در این زمینه شما را آشنا خواهیم ساخت. همراهمان باشید.

شرکت‌های دانش بنیان، فتح‌کنندگان اقتصاد امروز

بیایید برای این‌ که بیشتر با نوع خدمات شرکت‌های دانش بنیان آشنا شویم،‌ یک مثال را بررسی کنیم. تصور کنید سوار خودرویی می‌شوید که دقیقا میزان فشار هوای تایرها، تطابق دمایی تایرها در برابر تغییرات آب و هوایی، میزان فرسودگی یا سلامت تایرها و فشار وارده از خودرو به تایر را به اطلاع راننده می‌رساند. حتی اپلیکیشنی هم طراحی شده که از طریق آن، راننده بتواند وضعیت خودرو را بررسی کند. این مثال،‌ یک نسخه‌ی ساده از پروژه‌ای «هوشمندانه» یا اصطلاحا «دانش بنیان» نامیده می‌شود. بسیاری از محصولاتی که در طول روز می‌بینید، از پوشک‌هایی که در صورت خیس شدن رنگ عوض می‌کنند، تا راکت‌های تنیسی که وقتی به توپ ضربه می‌زنند، چراغشان روشن می‌شود، همگی نمونه‌هایی از محصولات دانش بنیان هستند.

اما میزان آگاهی مردم و استقبال آن‌ها از چنین محصولاتی،‌ در حیطه‌ی کار تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان قرار می‌گیرد. این محصولات به منظور بهتر ساختن زندگی روزمره‌ی انسان ساخته و پرداخته شده‌اند.

محصولات شرکت‌های دانش بنیان معمولا در چند ویژگی مشترک هستند:

  • هر چه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، هوشمندتر می‌شوند.
  • معمولا توسط طراحان یا دانشمندان کم‌تر شناخته‌شده یا تازه‌کار توسعه می‌یابند.
  • می‌توان آن‌ها را شخصی‌سازی کرد.
  • مصرف‌کننده هنگام استفاده از محصولات شرکت‌های دانش بنیان، هوشمندتر عمل می‌کند و باهوش‌تر می‌شود. این محصولات تا حد قابل توجهی ذهن مصرف‌کننده را درگیر کرده و وی را به سوی یادگیری سوق می‌دهند.

استراتژی‌های تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان

به دنبال راهی برای تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان می‌گردید؟ در طی سال‌های اخیر و رشد استثنایی شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان، این سوال ذهن هر کارآفرین و تولیدکننده‌ی دانش بنیانی را به خود مشغول کرده است. چطور می‌توانم بابت فروش محصولات خود پول در بیاورم؟‌ چگونه با برندها وارد معامله شوم؟ راه‌های تجاری‌سازی محصول من کدامند؟

بیایید یک نگاه کلی به اصول فروش محصولات دانش بنیان بیندازیم:

  • اولین اصلی که هر کسب‌وکار دانش بنیان باید آن را در پیش بگیرد،‌ پیدا کردن مِنتو، مربی یا مشاور اصلح و قابل اعتماد است.
  • با استراتژی‌های مختلف مارکتینگ، خصوصا دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.
  • برگزاری رویدادهای تجاری را پشت گوش نیندازید.
  • وارد برنامه‌ی معرف یا ارجاع‌ مارکتینگ شوید!
  • به کاربران و مشتریان محصولات خود، «صدآفرین» دهید!
  • کمپین‌های تجاری را دست کم نگیرید.
  • با یک شرکت معتبر و بزرگ وارد همکاری شوید.

یاری گرفتن از مِنتور، مربی یا مشاور حرفه‌ای و کاربلد

اولین راه تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان،‌ این است که شما قدم به قدم فعالیت‌های خود را تحت نظر یک منتور یا مشاور حرفه‌ای انجام دهید. ممکن است در نگاه اول بسیاری این توصیه را پشت گوش بیندازند، اما دقت کنید که شما در حال ساخت و گسترش یک محصول هستید. در مسیر فتح یک قله،‌ کمک گرفتن از کسی که راه را به خوبی می‌شناسد، یک مزیت است. در صورتی که نمی‌دانید چطور می‌توانید یک مِنتور خوب پیدا کنید، یا دسترسی به یک مشاور خوب ندارید، شرکت بازرگانی تُحفه آماده‌ی خدمت ‌رسانی در این زمینه به شماست.

دیجیتال مارکتینگ غوغا می‌کند!

وقتی از دیجیتال مارکتینگ برای تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان خود استفاده می‌کنید، در واقع انگار دارید با کمترین هزینه‌ی ممکن، بیشترین سود را برای خود می‌خرید. جامعه‌ی هدفِ گسترده‌ای در پلتفرم‌های آنلاین انتظار شما را می‌کشند تا شما با محصول متفاوت و دغدغه‌مند خود،‌ مشکلی که هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را از سر راه بردارید. کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات مختلف در جوامع مختلف آنلاین، استفاده از بنرها و تولید محتوای مرتب و منظم، می‌تواند تاثیر باورنکردنی‌ای در موفقیتِ تجاری‌سازی محصول شما داشته باشد.

در صورتی که نمی‌دانید دیجیتال مارکتینگ محصول خود را از کجا شروع کنید، تیم تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان شرکت خدمات بازرگانی تُحفه آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما هموطن گرامی‌ست.

برگزاری رویدادهای تجاری را جدی بگیرید!

نیازی نیست برای تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان خود،‌ همیشه شخصا رویدادهای مختلف برگزار کنید. شرکت در نمایشگاه‌های مختلف (خصوصا نمایشگاه‌های دانش بنیان)، می‌تواند سرعت تجاری‌سازی محصول شما را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

تاثیر ارجاع‌مارکتینگ در فروش محصولات دانش بنیان

ارجاع‌ مارکتینگ یا اصطلاحا ریفرال مارکتینگ می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، برنامه‌ی تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان را تسریع کند. طیِ این برنامه،‌ در حقیقت این مشتریان شما هستند که شما را تبلیغ می‌کنند! استفاده از یک نماینده‌ی انحصاری سرشناس که بتواند محصول شما را تبلیغ کند، یک راه مناسب برای گسترش و تجاری‌سازی محصول شماست. بخصوص که این روش آگاهی مردم از محصول شما را چند برابر می‌کند.

به مشتریان محصولات خود، صدآفرین دهید!

شاید در نگاه اول،‌ این استراتژی تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان بیش از حد ساده و پیش پا افتاده به نظر بیاید. اما تجربه نشان داده است که استفاده از روش‌های جالب و جذابی مانند پاداش دادن به کاربران و مشتریان، می‌تواند تا حد زیادی استقبال از محصولات دانش‌ بنیان را بالا ببرد. برای مشتریان وفادار خود امتیازات خاصی تعیین کنید و سعی کنید این امتیازات به طور عمومی قابل مشاهده باشند. نتیجه باورنکردنی خواهد بود! می‌توانید جهت تبلیغ کمپین‌های خود،‌ از پلتفرم‌های آنلاین استفاده کنید.

کمپین‌های تجاری را دست کم نگیرید!

کمپین‌های تجاری معمولا نقطه‌ی عطفی برای پروژه‌های تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان هستند. بخصوص اگر در این کمپین، محصول خود را طوری نشان دهید که قرار است یک دغدغه‌ی مهم اجتماعی را از میان بردارد، استقبال عموم (و حتی سایر شرکت‌ها) از محصول شما بی‌نظیر خواهد بود. به عنوان مثال می‌توان به دغدغه‌ی افزایش پلاستیک در محیط زیست اشاره کرد. بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان این دغدغه‌ی اجتماعی-زیستی را نشانه گرفتند و از طریق آن، استقبال گسترده‌ای را جذب خود کردند. تهیه‌ی پوسترها و ویدیوهای تبلیغی را در این بین دست کم نگیرید!

همکاری با یک شرکت بزرگ!

اگر می‌خواهید که تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان شما با سرعت بالاتری رخ دهد، می‌توانید از کمک و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ استفاده کنید. شرکت خدمات بازرگانی تُحفه به شما اجازه می‌دهد تا ترندهای روز را دنبال کنید و جریان فکری جامعه را به سوی محصول دانش بنیان خود بکشانید. می‌توانید جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر راجع‌به خدمات این شرکت، با تیم پشتیبانی تحفه تماس حاصل فرمایید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *