روش های جهش تولید دانش بنیان

سوالی که در دنیای امروزی ما، ذهن اکثر متخصصان را به خود درگیر کرده است مربوط به روش های جهش تولید دانش بنیان می باشد. اصلا ما چگونه می توانیم روش های جهش تولید دانش بنیان را برای ایجاد یک تحول در این زمینه به کار گیریم. به صورت کلی، روش های جهش تولید دانش بنیان می توانند صنایع یک کشور را به صورت کامل تحت تاثیر خود قرار دهند. رایج تر شدن روش های تولیدی دانش بنیان به متخصصین اجازه می دهند تا با خیال راحت و در بهترین حالت ممکن نسبت به انجام فعالیت های مختلف اقدام نمایند. البته که بررسی روش های جهش تولید دانش بنیان کار راحتی نیست. برای دسترسی دقیق به همه این روش ها، باید تحقیق های زیادی در این زمینه انجام داد. ولی در ادامه، ما قصد داریم تا در مورد چند روش آشکار در جهت جهش تولید دانش بنیان را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

اولین مورد از روش های جهش تولید دانش بنیان، حمایت های دولتی و گمرکی

اولین مورد از روش های جهش تولید دانش بنیان، حمایت های دولتی و گمرکی می باشد. شرکت های دانش بنیان در جهت انجام فعالیت های مختلف، گاهی اوقات مجبور به واردات مواد اولیه مورد نیاز خود هستند. این مسئله وقتی پر رنگ تر می شود که مواد اولیه مورد نیاز در جهت انجام فعالیت های مختلف توسط این شرکت ها، در داخل ایران تولید نشود. در این زمینه بهترین راه حل چیست؟ از بین بردن محدودیت های گمرکی و حمایت توسط دولت به این شرکت ها اجازه می دهد تا خیلی راحت تر از سایر فعالین این حوزه، نسبت به واردات مواد اولیه خود اقدام نمایند. بی شک این مسئله مزایای زیادی دارد.

البته که این مورد از روش های جهش تولید دانش بنیان فقط به حمایت های گمرکی اشاره ندارد. تولید و ارائه بسته های حمایتی توسط دولت هم می تواند مزایای زیادی را برای این شرکت ها به همراه داشته باشد. بسته های حمایتی که می توانند هزینه های پرداختی این شرکت ها را کاهش دهند و مالیات آنها را کمتر نمایند، از حمله این حمایت ها به حساب خواهند آمد. البته، به خاطر داشته باشید که اکثر دولت ها و کشور ها در حال حمایت از تولید های دانش بنیان هستند. آنها به شرکت هایی که در این زمینه راه اندازی شده اند، حمایت های مالی و گمرکی زیادی را ارائه می کنند. همین مسئله هم باعث رایج تر شدن تولید دانش بنیان شده است.

دومین مورد از روش های جهش تولید دانش بنیان، تسهیلات سربازی کارکنان

پس از تسهیل روند تولید دانش بنیان با تامین مواد اولیه، کاهش هزینه مالیات و ارائه بسته های حمایتی و وام های مختلف، نوبت به حمایت از کارکنان یک شرکت دانش بنیان می رسد. دومین مورد از روش های جهش تولید دانش بنیان به تسهیل خدمت سربازی کارمندان این شرکت ها اشاره دارد. به خاطر داشته باشید که شرکت های دانش بنیان معمول با استفاده از کارمندان و متخصصین دانشگاهی تاسیس می شوند. همین مسئله هم باعث شده تا حمایت از این افراد از نظر خدمت سربازی اهمیت بیشتری پیدا نماید. به صورت کلی، شرکت های دانش بنیان در زمینه های مختلفی فعالیت کرده و خدماتشان را ارائه می نمایند.

ولی، تولید دانش بنیان بدون استفاده از افراد متخصص و تعلیم دیده وجود ندارد. زمانی که دولت افراد واجد شرایط برای عضویت در یک شرکت دانش بنیان را برای سربازی ارسال می کند، در حال هدر دادن نیروی انسانی و علمی خود می باشد. حمایت از متخصصین حوزه دانش بنیان به عنوان یکی از اصلی ترین روش های جهش تولید دانش بنیان شناسایی می شود. در صورتی که دولت ها قصد بهبود وضعیت تولید دانش بنیان در کشور خود را دارند، لزوما باید از متخصصین و کارمندان حاضر در این زمینه حمایت نمایند تا در آینده با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوند.

سومین مورد از روش های جهش در دانش بنیان، حمایت های بورسی

سومین مورد از روش های جهش تولید دانش بنیان، حمایت بورسی می باشد. منتشر کردن سهام یک شرکت در بازار بورس داخلی ایران می تواند نتایج فوق العاده ای را به همراه داشته باشد. به عقیده اکثر کارشناسان اقتصادی، این روند می تواند به صورت مستقیم میزان سود دهی این شرکت ها را تحت تاثیر خود قرار دهد. افراد سرمایه گذار نیز با حمایت بیشتر می توانند وضعیت تامین مواد اولیه و هزینه های شرکت دانش بنیان را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند.

پس، حمایت های بورسی یکی از مهم ترین مراحل مربوط به جهش تولید دانش بنیان به حساب می آید که اهمیت زیادی داشته و می تواند بر روی میزان سود شرکت های دانش بنیان تاثیر گذار باشد. البته، به خاطر داشته باشید که بسته به ماهیت شرکت، میزان اثربخشی این مورد کم و زیاد می شود. گاهی اوقات شرکت ها به حمایت های تبلیغاتی بیشتر از حمایت های بورسی نیاز دارند. در این شرایط احتمال اینکه این مورد از روش های جهش تولید دانش بنیان کارایی خود را از دست بدهد وجود خواهد داشت.

چهارمین مورد از روش های جهش تولید دانش بنیان، ترویج فعالیت های دانش بنیان

چهارمین و آخرین مورد از روش های جهش تولید دانش بنیان، به ترویج فعالیت های دانش بنیان اشاره دارد. خیلی از افراد متخصص حاضر در ایران همچنان نمی دانند که برای فعالیت در این زمینه باید از کجا شروع کنند. اصلا فعالیت های دانش بنیان به چه مواردی نیاز داشته و از کجا شروع می شوند.

همین مسئله هم باعث شده تا این افراد با مشکلات مختلفی مواجه شوند. راه حل این مشکل چیست؟ تبلیغ و ترویج فعالیت های دانش بنیان به افراد کمک می کند تا در بهترین حالت ممکن نسبت به انجام فعالیت های مختلف همچون تولید کالا های جدید و علمی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که این مورد از روش های جهش تولید دانش بنیان، می تواند به صورت مستقیم شرکت های فعال در این زمینه و روش های تولیدی را تحت تاثیر خود قرار دهد. در نتیجه، توجه به آن مزایای زیادی را در خود جای داده است.

برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *